Ryba cieście

Ryby uwielbiamy! Niestety rzadko goszczą na naszych stołach. Żeby Was zachęcić polecam przepis na rybę w ziołowym cieście. Dlaczego warto jeść ryby? Bo są zdrowe i syte. Moja rodzina je uwielbia. Dlatego specjalnie na święta serwuje je w innej -aromatycznej, kolorowej wersji. 


Składniki:
4 filety miruny (może być inna ulubiona ryba),
80g mąki ziemniaczanej,
100g mąki pszennej,
5g sody oczyszczonej,
1/2 łyżeczki soli,
pieprz,
1/2 łyżeczki suszonej bazylii,
1/4 łyżeczki oregano,
1/4 łyżeczki majeranku,
1/4 łyżeczki tymianku,
1 płaska łyżeczka kurkumy,
1/2 łyżeczki słodkiej papryki,
pieprz do smaku,
1 łyżka soku z cytryny lub ocet jabłkowy,
woda gazowana,
świeża bazylia do dekoracji,
olej do smażenia.


W misce łączymy wszystkie suche składniki (obie mąki, soda, sól, sioła). dodajemy sok z cytryny oraz wodę. Mieszamy rózgą do otrzymania konsystencji gęstej śmietany. Odstawiamy na 15 minut. 

Filety rybne maczamy w cieście. Smażymy na gorącej patelni z każdej strony do momentu zarumienienia panierki.

Obiad zaserwowałam na talerzu marki Ambition



Święta z dbałością


Komentarze

  1. Takie ciasto jak najbardziej do ryby :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Pychotka, świetny pomysł ☺

    OdpowiedzUsuń
  3. W taki sposób jeszcze nie przyrządzałam ryby. Podoba mi się :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Wygląda bardzo aptyecznie. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  5. Wygląda bardzo aptyecznie. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  6. Wygląda bardzo aptyecznie. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  7. Wygląda bardzo aptyecznie. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  8. Wygląda bardzo aptyecznie. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  9. Wygląda bardzo aptyecznie. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  10. Zawsze wydawało mi się, że ryba w cieście to strasznie skomplikowany przepis, a ja preferuję u siebie prostą kuchnię jak na przykład https://mowisalmon.pl/przepisy/losos-smazony-z-sosem-pomidorowo-imbirowym-i-frytkami-z-pieczonych-warzyw/ ten przepis to świetny, zdrowy posiłek i w dodatku bardzo prosty do przygotowania. Twój przepis jednak bardzo mnie zaintrygował i z pewnością go wypróbuję.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty