zupa grzybowa z makaronem

Zupa pachnąca nie tylko grzybami, ale też leśnym jałowcem. Nie muszę chyba dodawać, że jest pyszna i syta. 



 Składniki:
500g świeżych grzybów (u mnie podgrzybki),
3 niewielkie cebule,
2 łyżki masła,
1 duża marchewka,
1 litr wywaru,
200ml jogurtu naturalnego,
garść natki pietruszki,
dwie garści makaronu jajeczna krajaneczka Lubella,
4 liście laurowe,
6 ziaren ziela angielskiego,
6 ziaren kulek jałowca,
 łyżeczka curry,
sól,
pieprz.



Grzyby oczyścić, umyć, pokroić na duże kawałki. 
Na patelni stopić masło. Cebulę pokroić w kostkę, smażyć, aż się zeszkli. Dodać grzyby i smażyć ok 15 minut. 
Do dywaru wrzucić liść laurowy, ziele, jałowiec. Zagotować. Do gorącego wrzucić startą marchewkę oraz podsmażone grzyby z cebulką. Gotować ok 20 minut pod przykryciem na małej mocy. Po tym czasie wrzucić surowy makaron i gotować ok 10 minut, aż zmięknie. Doprawić do smaku solą, pieprzem i curry. Do śmietany dodać gorącą zupę, wymieszać. Całość przelać do zupy, zagotować. Doprawić posiekaną natką pietruszki.


zBLOGowani.pl

Komentarze

  1. Do niedawna gotowałam zupę wyłącznie z suszonych grzybów. Kilka lat temu rozsmakowałam się w tej ze świeżych podgrzybków. W obu przypadkach z dodatkiem ziemniaków. Ciekawa jestem, czy przyprawienie curry i jałowcem zmienia znacznie smak zupy.
    Serdecznie pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Taka zupka to musi być pyszna i pachnąca :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Wygląda smakowicie. Uwielbiam zupy. Taka grzybowa idealnie rozgrzewa w sezonie jesiennym :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Wolę pieczarkową. Nie toleruję grzybow niestety

    OdpowiedzUsuń
  5. Ale mi narobiłaś ochoty na taką zupkę, szkoda ze nie mam grzybów

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty